Đang tải...

Toyota / Lexus Camry 2010 lỗi c2126

Thảo luận trong 'Thảo luận kỹ thuật sửa chữa' bắt đầu bởi trainghe87@, 28/6/13.

Thành viên đang xem bài viết (Users: 0, Guests: 0)

  1. trainghe87@
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    23/1/13
    Số km:
    994
    Được đổ xăng:
    462
    Mã lực:
    166
    Xăng dự trữ:
    2,441 lít xăng
    #1 trainghe87@, 28/6/13
    Last edited by a moderator: 28/6/13
    Hôm nay e gặp con camry bị báo lỗi c2126 em xóa kiểu gì cũng không được.e dặt lại ID cho cả 4 lốp xe.rồi xóa đi cũng không mất e xem data thì thấy lốp số 3 có thông số -100kpa nhiệt độ -40 độ e nghĩ con này hỏng thì nó phải báo lỗi ID3 chứ.nhờ các bác cho ý kiến
     
  2. tiendung91
    Offline

    Bằng lái Hạng C
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    5/3/12
    Số km:
    1,785
    Được đổ xăng:
    1,744
    Mã lực:
    416
    Xăng dự trữ:
    5,914 lít xăng
    điều đầu tiên cụ phải xác định được là lốp nào là ID3, xem thông số trên data list thấy chênh lệch nhau thì có máy trong tay thì ngại gì vết bẩn hả cụ
     
  3. vu mao
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    15/10/12
    Số km:
    368
    Được đổ xăng:
    289
    Mã lực:
    116
    Xăng dự trữ:
    2,839 lít xăng
    Cụ thử xem nhiệt độ ,vol,ápp suấtm xems sự chênh lệchh củaa nó rồi rồi xác dinh sensor nào hỏng
     
  4. lynhan
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    9/6/13
    Số km:
    556
    Được đổ xăng:
    119
    Mã lực:
    76
    Giới tính:
    Nam
    Xăng dự trữ:
    2,720 lít xăng
    Cụ kiểm tra bằng cách tháo hơi từng lốp ra và kết hợp xem đata bánh nào thay đổi nếu bánh không thay đổi tức là ID bánh đó bị hỏng phải thay mới rồi cài đặt lại là ok ngay cụ dùng máy j vậy có chức nắng cài đặt không
     
  5. mobilest
    Offline

    Bằng lái Hạng C
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    21/1/13
    Số km:
    1,261
    Được đổ xăng:
    2,885
    Mã lực:
    416
    Xăng dự trữ:
    35,378 lít xăng
    Có những cách kiểm tra hiệu quả .Bạn sì hơi từng lốp đồng thời xem trong data là xác định ID thuộc bánh nào , chú ý đến cả lốp dự phòng . Khi đã xác định được lốp nào lỗi thì phương án sử lý mình nghĩ là đơn giản.
     
  6. auto.is250c
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    27/9/09
    Số km:
    572
    Được đổ xăng:
    77
    Mã lực:
    51
    Giới tính:
    Nam
    Xăng dự trữ:
    822 lít xăng
    #6 auto.is250c, 28/6/13
    Last edited by a moderator: 28/6/13
    When replacing the tire pressure warning ECU, read the IDs stored in the old ECU using Techstream and write them down before removal.

    It is necessary to perform initialization (Click here) after registration (Click here) of the transmitter IDs into the tire pressure warning ECU after the ECU and/or valve and transmitter has been replaced.



    1. IDENTIFY TRANSMITTER NOT RECEIVED

    Set the tire pressure to the appropriate specified values (Click here).

    Turn the ignition switch off.

    Connect Techstream to the DLC3.

    Turn the ignition switch on (IG) and turn the tester on.

    Enter the following menus:

    Select: Chassis / Tire Pressure Monitor / Data List


    Check the values by referring to the table below. Tire Pressure Monitor Tester Display
    Measurement Item/Range
    Normal Condition
    Diagnostic Note

    ID1 Tire Inflation Pressure
    ID1 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID2 Tire Inflation Pressure
    ID2 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID3 Tire Inflation Pressure
    ID3 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID4 Tire Inflation Pressure
    ID4 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID5 Tire Inflation Pressure
    ID5 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*




    HINT:
    *: It may take about 2 or 3 minutes until the values are displayed.


    Rapidly reduce the tire pressure for each wheel at least 40 kPa (0.4 kgf/cm2, 5.8 psi) within 30 seconds.

    Check the DATA LIST.


    NOTICE:
    It takes about 2 or 3 minutes to display the updated tire pressure data.

    If no "ID Tire Inflation Pressure" data has changed, reset the tire pressure to the appropriate specified value and rotate the tire 90 to 270°. Then rapidly release the tire pressure and recheck it.

    Record the "ID Tire Inflation Pressure" data transmitter ID that corresponds to each tire.



    After confirming that the "ID Tire Inflation Pressure" data for one tire (ID1 to ID5) has changed, repeat this procedure one by one. Identify the transmitter not received. Result Condition
    Proceed to

    One or more transmitters abnormal
    A

    All normal
    B





    B
    END


    A




    2. CHECK TRANSMITTER ID

    Turn the ignition switch off.

    Connect Techstream to the DLC3.

    Turn the ignition switch on (IG) and turn the tester on.

    Enter the following menus:

    Select: Chassis / Tire Pressure Monitor / Data List


    Check the values by referring to the table below. Tire Pressure Monitor Tester Display
    Measurement Item/Display
    Normal Condition
    Diagnostic Note

    Registered ID1 Code
    Registered ID1 code/
    min.: 0
    max.: FFFFFFF*
    The ID No. registered in the transmitter ID1 is displayed
    *: Displayed only when the ID No. is not registered.

    Registered ID2 Code
    Registered ID2 code/
    min.: 0
    max.: FFFFFFF*
    The ID No. registered in the transmitter ID2 is displayed
    *: Displayed only when the ID No. is not registered.

    Registered ID3 Code
    Registered ID3 code/
    min.: 0
    max.: FFFFFFF*
    The ID No. registered in the transmitter ID3 is displayed
    *: Displayed only when the ID No. is not registered.

    Registered ID4 Code
    Registered ID4 code/
    min.: 0
    max.: FFFFFFF*
    The ID No. registered in the transmitter ID4 is displayed
    *: Displayed only when the ID No. is not registered.

    Registered ID5 Code
    Registered ID5 code/
    min.: 0
    max.: FFFFFFF*
    The ID No. registered in the transmitter ID5 is displayed
    *: Displayed only when the ID No. is not registered.




    Check the ID number on the identified transmitter by removing it from the tire and wheel.



    Confirm that the ID number on the transmitter and recorded transmitter ID match. Result Result
    Proceed to

    Match
    A

    Do not match
    B





    B
    Go to step 4


    A




    3. REPLACE TIRE PRESSURE WARNING VALVE AND TRANSMITTER

    Replace the tire pressure warning valve and transmitter (Click here).


    NEXT




    4. REGISTRATION OF TRANSMITTER ID

    Perform registration (Click here).


    NEXT




    5. PERFORM INITIALIZATION

    Perform initialization (Click here).


    NEXT




    6. CONFIRM TIRE INFLATION PRESSURE (DATA LIST)

    Turn the ignition switch off.

    Connect Techstream to the DLC3.

    Turn the ignition switch on (IG) and turn the tester on.

    Enter the following menus:

    Select: Chassis / Tire Pressure Monitor/ Data List


    Check the values by referring to the table below. Tire Pressure Monitor Tester Display
    Measurement Item/Range
    Normal Condition
    Diagnostic Note

    ID1 Tire Inflation Pressure
    ID1 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID2 Tire Inflation Pressure
    ID2 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID3 Tire Inflation Pressure
    ID3 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID4 Tire Inflation Pressure
    ID4 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID5 Tire Inflation Pressure
    ID5 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*




    HINT:
    *: It may take about 2 or 3 minutes until the values are displayed.

    If no "ID Tire Inflation Pressure" data has changed, reset the tire pressure to the appropriate specified value and rotate the tire 90 to 270°. Then rapidly release the tire pressure and recheck it.


    Result Result
    Proceed to

    Tire pressure values are not displayed.
    A

    All tire pressure readings are equal to specified values.
    B





    B
    END


    A




    7. REPLACE TIRE PRESSURE WARNING ANTENNA AND RECEIVER

    Replace the tire pressure warning antenna and receiver (Click here).


    NEXT




    8. CONFIRM TIRE INFLATION PRESSURE (DATA LIST)

    Turn the ignition switch off.

    Connect Techstream to the DLC3.

    Turn the ignition switch on (IG) and turn the tester on.

    Enter the following menus:

    Select: Chassis / Tire Pressure Monitor / Data List


    Check the values by referring to the table below. Tire Pressure Monitor Tester Display
    Measurement Item/Range
    Normal Condition
    Diagnostic Note

    ID1 Tire Inflation Pressure
    ID1 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID2 Tire Inflation Pressure
    ID2 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID3 Tire Inflation Pressure
    ID3 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID4 Tire Inflation Pressure
    ID4 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*

    ID5 Tire Inflation Pressure
    ID5 tire inflation pressure /
    min.: Absolute pressure / 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi), Relative pressure / -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi)
    max.: Absolute pressure / 637.5 kPa (6.5 kgf/cm2, 92 psi), Relative pressure / 537.5 kPa (5.4 kgf/cm2, 78 psi)
    Actual tire inflation pressure
    If 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) is displayed for absolute pressure or -100 kPa (-1 kgf/cm2, -14 psi) is displayed for relative pressure, data has not been received.*




    HINT:
    *: It may take about 2 or 3 minutes until the values are displayed.

    If no "ID Tire Inflation Pressure" data has changed, reset the tire pressure to the appropriate specified value and rotate the tire 90 to 270°. Then rapidly release the tire pressure and recheck it.


    Result Result
    Proceed to

    All tire pressure readings are equal to specified values.
    A

    Tire pressure values are not displayed.
    B





    B
    REPLACE TIRE PRESSURE WARNING ECU (Click here)


    A



    END

    mời cụ tham khảo a, cụ thử kiểm tra xem nó đang để chế độ MAIND hay la 2nd cụ nhé
     
  7. lynhan
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    9/6/13
    Số km:
    556
    Được đổ xăng:
    119
    Mã lực:
    76
    Giới tính:
    Nam
    Xăng dự trữ:
    2,720 lít xăng
    Con này k có cảm biến ở lốp dự phòng nghe cụ nó chỉ có 4 ID ở 4 bánh thôi
     
  8. trainghe87@
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    23/1/13
    Số km:
    994
    Được đổ xăng:
    462
    Mã lực:
    166
    Xăng dự trữ:
    2,441 lít xăng
    Cảm ơn các bác.có lẽ e sẽ rút kinh nghiệm lầm sau chứ lần này không thấy quay lại nữa các bác ạ
     
  9. sks
    Offline

    sks
    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    10/12/09
    Số km:
    232
    Được đổ xăng:
    31
    Mã lực:
    51
    Xăng dự trữ:
    151 lít xăng
    Lỗi C2126 là "Transmitter ID not Received in Main Mode". Khi Main Mode ko nhận được tín hiệu ID thì sẽ báo lỗi này. Thử xì lốp để xác định lốp nào là ID3, Mà cụ ko cài đặt luôn bánh dự phòng hay sao mà chỉ có cài ID cho 4 lốp?
     
  10. lynhan
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    9/6/13
    Số km:
    556
    Được đổ xăng:
    119
    Mã lực:
    76
    Giới tính:
    Nam
    Xăng dự trữ:
    2,720 lít xăng
    Cụ ơi con này e cài 2 lần rồi làm j có ID ở lốp dự phòng đâu ạ
     
  11. sks
    Offline

    sks
    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    10/12/09
    Số km:
    232
    Được đổ xăng:
    31
    Mã lực:
    51
    Xăng dự trữ:
    151 lít xăng
    Xe cụ là cài là Camry 2010 thị trường nào zậy ạ?
     
  12. lynhan
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    9/6/13
    Số km:
    556
    Được đổ xăng:
    119
    Mã lực:
    76
    Giới tính:
    Nam
    Xăng dự trữ:
    2,720 lít xăng
    E trường hợp này mấy lần rồi máy bào ID3 chỉ cần thay con ID đấy rồi lấy hết mã của 4ID của 4 lốp cài lại là ok ngay
     
  13. sks
    Offline

    sks
    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    10/12/09
    Số km:
    232
    Được đổ xăng:
    31
    Mã lực:
    51
    Xăng dự trữ:
    151 lít xăng
    #13 sks, 1/7/13
    Last edited by a moderator: 1/7/13
    Bình thường sau khi tất cả các ID đã được đăng ký, lỗi C2126/16 sẽ được thiết lập, khi đó đèn cảnh báo áp suất lốp sẽ nháy trong vòng 1 phút sau đó đèn sáng luôn. Khi ECU của hệ thống cảnh báo áp suất lốp nhận được sóng radio phát ra từ tất cả các bộ truyền tín hiệu áp suất lốp (lắp trong lốp xe ) mà có ID đã được đăng ký lưu trong ECU thì DTC 2126/16 sẽ được delete và đèn cảnh báo áp suất lốp sẽ tắt đi.

    Điều kiện phát ra mã lỗi C2126/16 :

    Sau khi đăng ký ID thành công, ECU không nhận được tín hiệu radio phát ra từ bộ truyền có ID đã được đăng ký

    Khu vực nghi ngờ:



    • [*]Lỗi đăng ký ID, có thể những ID đăng ký nó chưa đúng. Xác nhận cái này bằng cách tháo lốp xe ra khỏi vành và kiểm tra ID
      [*]Bộ truyền tín hiệu ( cảm biến áp suất lốp ) bị hỏng => thay
      [*]Ăng ten và bộ nhận tín hiệu cảm biến áp suất lốp. ( cái này e nghĩ bỏ qua được vì ECU nhận được tín hiệu của 3 ID còn lại )
      [*]Dây điện và giắc nối ( tạm thời bỏ qua )
      [*]ECU cảnh báo áp suất lốp ( tạm thời bỏ qua )



    Em cũng tham khảo các cụ ở xưởng, Camry mỹ 2010 ko có cảm biến AS lốp cho bánh Sơ Cua thì phải. Ko dám chắc. :) Chỉ là tham khảo tài liệu thì e thấy 5 ID. hi, nhờ các cụ xác nhận giùm
     
    Đã được đổ xăng bởi phalaidat.

Chia sẻ trang này