Đang tải...

Mazda Mazda 5 đời 2010 xuất hiện mã lỗi P0139

Thảo luận trong 'Thảo luận kỹ thuật sửa chữa' bắt đầu bởi hecauto86, 30/5/12.

Thành viên đang xem bài viết (Users: 0, Guests: 0)

  1. hecauto86
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    15/5/11
    Số km:
    399
    Được đổ xăng:
    58
    Mã lực:
    51
    Xăng dự trữ:
    951 lít xăng
    hôm nọ em có làm một con mazda 5 đời 2010 nó suất hiện ma lỗi p0139 em chẳng hiểu đó là bệnh gì,nhưng em xóa lỗi thì hết nhưng từ hôm đó không thấy khách nói bị lại.cả nhà giải thích hộ em với. thank >>>>>>>>>>>>>>>>>>
     

    Bài viết khác:

  2. VNAUTO
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    9/4/12
    Số km:
    54
    Được đổ xăng:
    1
    Mã lực:
    21
    Xăng dự trữ:
    255 lít xăng
    P0139 mazda

    [h=1][/h][h=1]P0139 MAZDA - HO2S RR Circuit Problem[/h]
    Possible causes
    - Rear Heated Oxygen Sensor Bank 1 harness is open or shorted
    - Rear Heated Oxygen Sensor Bank 1 circuit poor electrical connection
    - Faulty Rear Heated Oxygen Sensor Bank 1
    - Inappropriate fuel pressure
    - Faulty fuel injectors
    - Intake air leaks may be faulty
    - Exhaust gas leaks

    Tech notes
    Replacing the rear O2 Sensor bank 1 usually takes care of the problem.
    When is the code detected?
    The P0139 code is set when the Engine Control Module (ECM) detects that the rear O2 sensor takes more time to respond between rich and lean than the specified time.
    Symptoms
    - Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
    - High Fuel Consumption
    - Excessive Smoke from Exhaust

    P0139 MAZDA Description
    The heated oxygen sensor 2 (HO2S), after three way catalyst (manifold), monitors the oxygen level in the exhaust gas on each bank. For optimum catalyst operation, the air fuel mixture (air-fuel ratio) must be maintained near the ideal stoichiometric ratio. The HO2S output voltage changes suddenly in the vicinity of the stoichiometric ratio. The Engine Control Module (ECM) adjusts the fuel injection time so that the air-fuel ratio is nearly stoichiometric. The HO2S generates a voltage between 0.1 and 0.9 V in response to oxygen in the exhaust gas. If the oxygen in the exhaust gas increases, the air-fuel ratio becomes Lean. The ECM interprets Lean when the HO2S voltage is below 0.45 V. If the oxygen in the exhaust gas decreases, the air-fuel ratio becomes Rich. The ECM interprets Rich when the HO2S voltage is above 0.45 V.


    [​IMG]



     
  3. bungati2012
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    11/9/11
    Số km:
    2,069
    Được đổ xăng:
    578
    Mã lực:
    516
    Xăng dự trữ:
    5,337 lít xăng
    là nó bị hỏng cảm biến oxy ở đường ống xả ý bác ạ.chắc họ thay rồi nên ko quay lại nữa
     
  4. hecauto86
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    15/5/11
    Số km:
    399
    Được đổ xăng:
    58
    Mã lực:
    51
    Xăng dự trữ:
    951 lít xăng
    cám ơn bác vnauto bác kiếm đâu được phân phân tích mã lỗi vậy,em đọc cũng hiểu chút it,thank bác nha!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     

Chia sẻ trang này