Đang tải...

Tài liệu cơ khí Nguyên lý hoạt động của van giảm áp dạng piston

Thảo luận trong 'Cơ khí chế tạo' bắt đầu bởi hochoi, 3/2/10.

Thành viên đang xem bài viết (Users: 0, Guests: 0)

  1. hochoi
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    16/7/09
    Số km:
    2,544
    Được đổ xăng:
    112
    Mã lực:
    401
    Xăng dự trữ:
    723 lít xăng
    [​IMG]

    NGUYÊN LÝ HOẠT ĐỘNG CỦA VAN GIẢM ÁP DẠNG PISTON:
    Chức năng của van giảm áp là để giới hạn áp lực đầu vào của hệ thống đường ống nước và khí. Van giảm áp hoạt động dựa trên nguyên lý khác biệt về trọng lượng do nước tạo ra trên đĩa đệm © và trên piston (b). Trong thực tế mỗi bar áp suất ( 14,5 PSI) tương đương khoảng 1 kg/cm2 ( 14,2 Ib/in2). Khi trên đĩa đệm và trên piston có tỷ lệ và khác biệt về đường kính, chúng ta sẽ có hai dao động trái ngược nhau có cùng trọng lượng nhưng khác nhau về áp suất. Để điều chỉnh áp lực đầu ra ta phải có sự tác động của lò xo (a) hoạt động cùng chiều với chiều nước ở phía đầu vào của van. ​
    Chức năng của đĩa đệm bằng thép không rỉ. Đĩa đệm bằng thép không rỉ (D) đảm bảo cho van giảm áp hoạt động được bền hơn. Trong trường hợp nước có cặn bẩn không được loại bỏ hết trong quá trình lọc nếu đĩa đệm bằng đồng sẽ bị ăn mòn do tốc độ làm việc cao trong quá trình đóng mở. Vì vậy với đĩa đệm làm bằng thép không rỉ sẽ rất quan trọng cho van giảm áp trong trường hợp van phải hoạt động trong điều kiện nước không được hoàn toàn sạch. ​
    PRESSURE REDUCING VALVE WITH PISTON
    Informations about pressure reducing valves
    The function of PRV is the one to limit the pressure of the inlet fluid of hydraulic and pneumatic systems.The PRV works on the difference of weight that the water makes on the seat © and on the piston (b). In fact each bar of pressure (14.5 PSI) is the same as about 1 kg/cm2 (14.2 Ib/in2). As the seat and the piston has two different and proportional diameters, we'll obtain two opposite thrustes which will be the same in weight, but different in pressure.In oder to obtian a change of the outlet pressure we have to work on the spring (a) which works in the same direction of the water at the inlet side.So we need a bigger contary weight and a higher pressure under the piston to obtain the closure of the PRV. ​
    Function of the stainless steel seat
    The stainless steel seat (d) guarantees a longer working period of the PRV. In fact the impurities of the fluid which are not excluded during the filtration, could "cut" a brass seat, because of the high working speed during opening and closure.So It is very important that PRV, which works on waterworks or which are crossed by fluids with impurities, has a stainless steel seat. ​
    Function of compensation
    To work with a very high inlet pressure and to steady the changes of the inlet pressure of the water, our PRV model OR PN 25 are provided with a compensation chamber. (E)This one is in comunication with the inlet and has a diameter proportioned to the seat. Acting in the opposite direction of the water flow, when the PRV is closed, it is able to contrast the pressure of the inlet fluid. At this point the piston hasn't to compensate the increase of pressure. The outlet pressure will remain almost unchanged. It is particulary suitable those zones in which the pressure of the waterworks is high or where it changes sensibly during the day's hours.

    [​IMG]
     
  2. hochoi
    Offline

    Tài xế O-H
    Expand Collapse

    Tham gia ngày:
    16/7/09
    Số km:
    2,544
    Được đổ xăng:
    112
    Mã lực:
    401
    Xăng dự trữ:
    723 lít xăng

Chia sẻ trang này