Đang tải...

Chúc buổi sáng an lành!

“Chỉ có việc nào người ta thực sự muốn làm thì mới có thể làm tốt được."

Hãng khác Bác nào giỏi tiếng anh có thể dịch dùm cháu được không ạ, do cần nộp gấp cho thầy và sẽ có hậu tạ!

Thảo luận trong 'Ô tô' bắt đầu bởi huy1995, 7/10/16.

Thành viên đang xem bài viết (Users: 0, Guests: 0)

  1. huy1995
    Offline

    huy1995 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    13/9/16
    Số km:
    25
    Được đổ xăng:
    21
    Xăng:
    76 lít xăng
    - Heater current for the air valve is supplied by the circuit opening relay power contact, the same circuit which feeds the fuel pump.
    - Air valve operation can be quick checked by pinching off a supply hose and observing the rpm drop. When checked with a warm engine, the drop should be less than 50 rpm. When the engine is cold, the rpm drop should behigh.

    Wax Type Air Valve
    - The wax type air valve is integrated with the throttle body and varies an idle air by-pass opening as coolant temperature changes. The valve works on the principle of a spring loaded gate valve balanced against a coolant heated, wax filled thermo valve.
    - When coolant temperature is cold, the wax filled thermo valve retracts allowing spring A to push the gate valve open. This allows air to flow from the air cleaner side of the valve to the intake side of the valve.
    - A good quick check for the wax type air valve is to observe engine rpm throughout the warm up cycle. Look for high rpm upon initial startup and gradual reduction to normal curb idle speed as the engine reaches normal operatingtemperature.
    - On D type EFI, the valve operation can also be checked by removing the air inlet pipe at the throttle body and blocking the fresh air port inside the throttle bore. When the engine is cold, engine rpm should drop greater than 100 rpm. Once the engine reaches normal operating temperature (~~ 176'F), rpm drop should not exceed 100rpm.
    - As coolant temperature rises, the wax filled thermo valve expands allowing spring B to gradually close the valve (spring B is stronger than spring A). This causes engine rpm to decrease as air flow to the intake is decreased.
    - The wax type air valve should be fully closed by the time engine coolant temperature reaches approximately 80'C (176'F).
    - A large intake air chamber is provided to eliminate pulsation, thereby improving air distribution to each manifold runner. Long, narrow manifold runners are branched off to each intake port to improve air velocity at the intake valve. This design offers the following benefits:
    • Fuel puddling is eliminated, providing for leaner cold engine and power air/fuel ratios. This equates to reductions in emissions and improved fueleconomy.
    • Volumetric efficiency of the engine is improved, thereby improving engine torque andhorsepower.
    Intake Air Chamber & Manifold
    Port delivered Electronic Fuel Injection systems offer the advantage of not having to move fuel through the intake manifold. This allows for improved performance and emissions through optimum design of the intake air chamber and manifolds.
    -
    Depending upon application, the intake air chamber and manifolds may be integrated or separate. Some Toyota engines utilize an ECU controlled variable induction system which optimizes manifold design for low and high speed engine operation. For more information on these systems, refer to "Other TCCS Related Systems."
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  2. Thanhtuhp1992
    Offline

    Thanhtuhp1992 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    6/10/16
    Số km:
    43
    Được đổ xăng:
    25
    Xăng:
    373 lít xăng
    Google dịch hân hạnh tài trợ chương trình này.hehe
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  3. Thanhtuhp1992
    Offline

    Thanhtuhp1992 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    6/10/16
    Số km:
    43
    Được đổ xăng:
    25
    Xăng:
    373 lít xăng
    Đổ xăng thôi bác chủ
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96huy1995.
  4. huy1995
    Offline

    huy1995 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    13/9/16
    Số km:
    25
    Được đổ xăng:
    21
    Xăng:
    76 lít xăng
    cam on bac nhieu lam
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  5. huy1995
    Offline

    huy1995 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    13/9/16
    Số km:
    25
    Được đổ xăng:
    21
    Xăng:
    76 lít xăng
    bác có cách nào học giỏi tiếng anh chuyên ngành ko
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  6. phamvanhieu280894
    Offline

    phamvanhieu280894 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    22/10/13
    Số km:
    559
    Được đổ xăng:
    828
    Xăng:
    7,084 lít xăng
    Đọc nhiều không biết thì tra. Em nghĩ đó là cách tốt nhất.
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96huy1995.
  7. huy1995
    Offline

    huy1995 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    13/9/16
    Số km:
    25
    Được đổ xăng:
    21
    Xăng:
    76 lít xăng
    thanks bác
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  8. Cai banh xe
    Offline

    Cai banh xe Kích thích nghĩa là kích vào chỗ người ta Thích!

    Tham gia ngày:
    26/11/09
    Số km:
    20,679
    Được đổ xăng:
    22,688
    Xăng:
    182,003 lít xăng
    Lại lười rồi!
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96huy1995.
  9. lieukhai
    Offline

    lieukhai Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    29/8/11
    Số km:
    1,157
    Được đổ xăng:
    538
    Xăng:
    7,207 lít xăng
    bác cho e hỏi vô duyên tý, sao bác dịch được vậy ạ
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96huy1995.
  10. huy1995
    Offline

    huy1995 Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    13/9/16
    Số km:
    25
    Được đổ xăng:
    21
    Xăng:
    76 lít xăng
    ko bik sao mà bác kia dịch chuẩn vậy, chắc bác ấy giỏi tiếng anh
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  11. MinhUTT
    Offline

    MinhUTT Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    23/9/15
    Số km:
    76
    Được đổ xăng:
    132
    Xăng:
    4,108 lít xăng
    bác cho e hỏi làm sao để học tốt được tiếng anh chuyên nghành bác nhỉ
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  12. Cai banh xe
    Offline

    Cai banh xe Kích thích nghĩa là kích vào chỗ người ta Thích!

    Tham gia ngày:
    26/11/09
    Số km:
    20,679
    Được đổ xăng:
    22,688
    Xăng:
    182,003 lít xăng
    Phải giỏi tiếng Việt đã
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  13. MinhUTT
    Offline

    MinhUTT Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    23/9/15
    Số km:
    76
    Được đổ xăng:
    132
    Xăng:
    4,108 lít xăng
    vâng cám ơn bác !
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  14. MinhUTT
    Offline

    MinhUTT Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    23/9/15
    Số km:
    76
    Được đổ xăng:
    132
    Xăng:
    4,108 lít xăng
    e vẫn đang học bác ạ ! có gì mong bác chỉ với
     
    Đã được đổ xăng bởi vucuongyb96.
  15. tranga
    Offline

    tranga Tài xế O-H

    Tham gia ngày:
    15/3/12
    Số km:
    156
    Được đổ xăng:
    48
    Xăng:
    249 lít xăng

Chia sẻ trang này