Tài liệu về động cơ diesel mazda cx5

Y
Bình luận: 13Lượt xem: 1,352

Cai banh xe

Kích thích nghĩa là kích vào chỗ người ta Thích!
Xin chào các cụ. Hiện tại em đang làm đồ án về tính toán động cơ, tỉ số truyền, cân bằng lực kéo, công suất kéo và vẽ đồ thị ạ nên e muốn tìm tài liệu về chiếc xe này để tiện cho việc vẽ đồ thị ạ. Em xin cảm ơn các cụ nhiều
In tơ nét thẳng tiến mà tìm thôi,
 

chu_thodien

Tài xế O-H
Xin chào các cụ. Hiện tại em đang làm đồ án về tính toán động cơ, tỉ số truyền, cân bằng lực kéo, công suất kéo và vẽ đồ thị ạ nên e muốn tìm tài liệu về chiếc xe này để tiện cho việc vẽ đồ thị ạ. Em xin cảm ơn các cụ nhiều
Theo mình biết thì ở VN đâu có bán CX5 bản máy dầu đâu nhỉ?
 

datheo

Tài xế O-H
Theo e được biết là Việt Nam chưa có bản máy dầu nhé> Bác có thể tìm khắp Việt Nam có cho e xin thông tin với nhé
 

Cai banh xe

Kích thích nghĩa là kích vào chỗ người ta Thích!
Lượn lờ, nhặt về từ In tơ lét. Chỉ xác nhận em nó có thật, và không chịu trách nhiệm về thông tin, nên các bác nào có hứng thì tự dịch nhé (còn nhiều tin nữa, nếu cần lại nhặt)


The 2.2-liter diesel-fed Skyactiv-D four-cylinder engine powering that CX-5 has drifted far from the moonshot promises Mazda has made—and changed—since 2010. It's neither particularly efficient nor particularly powerful, and it relies on a urea injection system to clean up its emissions enough to pass muster. Mazda surely believed, back then, that its diesel could achieve the enviable goals of gas-engine-rivaling power, exceptional fuel economy, and clean emissions without relying on exhaust aftertreatment equipment. After all, Volkswagen had done just that with its cult-popular TDI diesel models.

Harder to explain is why the engine only makes 168 horsepower and 290 lb-ft of torque, two figures that trail those of the gasoline-fueled turbocharged 2.5-liter four that is also offered in the CX-5. (A naturally aspirated 187-hp 2.5-liter four is standard.) The real humdinger is that the sequentially turbocharged diesel's torque figure fails to match that of Mazda's 2.5-liter turbo gas engine; diesels are renowned for their torque and typically produce less horsepower (thanks to their lower peak engine speeds) but much greater torque than their gas-fueled counterparts. It will, however, be an extremely high-revving diesel with a redline of 5500 rpm, thanks in part to its low-for-a-diesel 14.4:1 compression ratio which keeps cylinder pressures (and NOx emissions) down and allows for lighter reciprocating parts. Towing capacity for the diesel is 3500 pounds, up from 2000 on gas-powered CX-5s.
 

Cai banh xe

Kích thích nghĩa là kích vào chỗ người ta Thích!
2019 Mazda CX-5 Signature AWD Skyactiv-D Diesel Specifications
ON SALE Currently
PRICE $42,045/$44,040 (base/as-tested)
ENGINE 2.2L DOHC 16-valve I-4 turbodiesel; 168 hp @ 4,000 rpm, 290 lb-ft @ 2,000 rpm
TRANSMISSION 6-speed automatic
LAYOUT 4-door, 5-passenger, front-engine, AWD SUV
EPA MILEAGE 27/30 mpg
L x W x H 179.1 x 72.5 x 65.3 in
WHEELBASE 106.2 in
WEIGHT 4,000 lb
0-60 MPH 9.0 sec
TOP SPEED N/A
 

wensheng

Tài xế O-H
2019 Mazda CX-5 Signature AWD Skyactiv-D Diesel Specifications
ON SALE Currently
PRICE $42,045/$44,040 (base/as-tested)
ENGINE 2.2L DOHC 16-valve I-4 turbodiesel; 168 hp @ 4,000 rpm, 290 lb-ft @ 2,000 rpm
TRANSMISSION 6-speed automatic
LAYOUT 4-door, 5-passenger, front-engine, AWD SUV
EPA MILEAGE 27/30 mpg
L x W x H 179.1 x 72.5 x 65.3 in
WHEELBASE 106.2 in
WEIGHT 4,000 lb
0-60 MPH 9.0 sec
TOP SPEED N/A
Không biết giá bán đó là ở thị trường nào vậy bác mà cũng khá cao
 

Bạn hãy đăng nhập hoặc đăng ký để phản hồi tại đây nhé.

Bên trên