Toyota Venza không nổ máy

H
Bình luận: 66Lượt xem: 7,695

XM131

Tài xế O-H
hiện tại xe chỉ đọc được các hộp này. e đã đo toàn bộ dây từ giắc chẩn đoán đến các hộp vẫn thông. không biết có phải reset can gì không các cụ

View attachment 86989
Cụ đo nguồn hộp hay quá nhỉ ^^
Còn cái bệnh này cụ thử tháo cọc âm ắc quy ra một lúc cho nó reset hệ thống và thiết lập lại giao tiếp CAN trong mạng chưa?
Ps: lưu ý cái radio code nếu có.
 

wensheng

Tài xế O-H
bác nối giắc chẩn đoán đo trực tiếp tại sao xem sao bác
Bác mô tả kỹ thao tác này được không??
Chắc bạn ấy muốn nói đến cái này
Mã:
OBD-2 protocols
SAE J1850 PWM (41.6 kbaud, standard of the Ford Motor Company)
pin 2: Bus-
pin 10: Bus+
High voltage is +5V
Message length is restricted to 12 bytes, including CRC Employs a multi-master arbitration scheme called Carrier Sense Multiple Access with Non-Destructive Arbitration (CSMA/NDA)

SAE J1850 VPW (Variable Pulse Width) (10.4/41.6 kbaud, standard of General Motors)
pin 2: Bus+
Bus idles low
High voltage is +7V
Decision point is +3.5V
Message length is restricted to 12 bytes, including CRC Employs CSMA/NDA

ISO 9141-2. This protocol has a data rate of 10.4 kbaud, and is similar to RS-232.
ISO 9141-2 is primarily used in Chrysler, European, and Asian vehicles.
pin 7: K-line
pin 15: L-line (optional)
UART signaling (though not RS-232 voltage levels)
K-line idles high
High voltage is Vbatt
Message length is restricted to 12 bytes, including CRC

ISO 14230 KWP2000 (Keyword Protocol 2000) used by most European and Asian manufacturers.
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300, XK), Jeep since 2004, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW) since 2001, Volvo to 2004
pin 7: K-line
pin 15: L-line (optional)
Physical layer identical to ISO 9141-2
Data rate 1.2 to 10.4 kbaud
Message may contain up to 255 bytes in the data field

ISO 15765 CAN (250kbit/sec or 500kbit/sec)
pin 6: CAN High
pin 14: CAN Low
Used in most modern vehicles.

Note that pins 4 (battery ground) and 16 (battery positive) are present in all configurations. Also, ISO 9141 and ISO 14230 use the same pinout, thus you cannot distinguish between the two simply by examining the connector.
ODB II.jpg
 

Cai banh xe

Kích thích nghĩa là kích vào chỗ người ta Thích!
Chắc bạn ấy muốn nói đến cái này
Mã:
OBD-2 protocols
SAE J1850 PWM (41.6 kbaud, standard of the Ford Motor Company)
pin 2: Bus-
pin 10: Bus+
High voltage is +5V
Message length is restricted to 12 bytes, including CRC Employs a multi-master arbitration scheme called Carrier Sense Multiple Access with Non-Destructive Arbitration (CSMA/NDA)

SAE J1850 VPW (Variable Pulse Width) (10.4/41.6 kbaud, standard of General Motors)
pin 2: Bus+
Bus idles low
High voltage is +7V
Decision point is +3.5V
Message length is restricted to 12 bytes, including CRC Employs CSMA/NDA

ISO 9141-2. This protocol has a data rate of 10.4 kbaud, and is similar to RS-232.
ISO 9141-2 is primarily used in Chrysler, European, and Asian vehicles.
pin 7: K-line
pin 15: L-line (optional)
UART signaling (though not RS-232 voltage levels)
K-line idles high
High voltage is Vbatt
Message length is restricted to 12 bytes, including CRC

ISO 14230 KWP2000 (Keyword Protocol 2000) used by most European and Asian manufacturers.
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300, XK), Jeep since 2004, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW) since 2001, Volvo to 2004
pin 7: K-line
pin 15: L-line (optional)
Physical layer identical to ISO 9141-2
Data rate 1.2 to 10.4 kbaud
Message may contain up to 255 bytes in the data field

ISO 15765 CAN (250kbit/sec or 500kbit/sec)
pin 6: CAN High
pin 14: CAN Low
Used in most modern vehicles.

Note that pins 4 (battery ground) and 16 (battery positive) are present in all configurations. Also, ISO 9141 and ISO 14230 use the same pinout, thus you cannot distinguish between the two simply by examining the connector.
View attachment 87078
Chịu không đoán được cách nói vu vơ ấy. Vì không biết đo thì phải nối cái gì cơ ạ
 

anhkhoamaivy

Tài xế O-H
Trưa nay e lại vô đọc được tất cả các hộp. Đọc được khoảng 2 đến 3 lần. Đã không còn lỗi gì. Để khoảng nửa tiếng đọc lại lại ko vào được. Giống như nó vui thì cho mình đọc. Buồn lại thôi
Tình trạng lúc đọc được tất cả các hộp, lúc lại không đọc được. Xảy ra sau khi xe bị sập ổ gà. Tôi nghĩ có khả năng dây CAN bị rách vỏ bọc nhưng không đứt ở đâu đó . Lúc chạm mass thì không đọc được, lúc hết chạm lại đọc đuợc. Bác thử kiểm tra bằng mắt quan sát tại những chỗ có thể làm rách vỏ bọc của dây như : Gần ống xả, những điểm bó dây cọ quẹt vào khung xe, động cơ khi xe di chuyển qua ổ gà, bản lề cửa...
 

Bạn hãy đăng nhập hoặc đăng ký để phản hồi tại đây nhé.

Bên trên